31 Ocak 2015 Cumartesi

Yorum: Umutsuz #Colleen Hoover

Kitap Adı: Umutsuz
Yazarı: Colleen Hoover
Sayfa Sayısı: 429
Yayınevi: Epsilon
Çevirmeni: Kübra Tekneci
Türü: Dram, Romantik



           
BENİM YORUMUM
  
          Öncelikle merhaba herkese! Tatilde bol bol dinlendim ve dinç bir kafayla Umutsuz'u yorumlamak adına sizlerleyim. 

           Kitap Perisi'nden Aybüke'min  geçen yıl okuduğu ve bana sürekli oku dediği bu kitabı nihayet okumuş bulunmaktayım. Aybüke sayesinde bizim sınıftaki neredeyse tüm kızlar bu kitabı okudu ve ben daha yeni okuyorum! Kitabı okuduktan sonra keşke daha önce okusaymışım demekten kendimi alamadım. Kitap 24 saat içinde sona erdi. Bir dakikasından bile sıkılmadım. Benim için o kadar anlamlı ve yoğun bir kitaptı ki. Anlatımı ağır demiyorum sadece birkaç kelimenin taşıdığı anlamlardaki güzelliklerden bahsediyorum. Kitabı okurken Holder'a eriyip bitiyor, Sky'ın Holder konusunda ne kadar şanslı olduğunu düşünüp duruyordum.




           Üslubuna bayıldığımı söylemek isterim. Olaylar o kadar mantıklı,derin ve profesyonelce ele alınmış ki.

            Kitabın içeriği şöyle, bir yanda üvey annesi sebebiyle tüm teknolojiden mahrum, dudaklarına dokunan öpücüklerin kalbine ulaşamadığı Sky, diğer yanda tüm geçmişi,ihtişamı ve okuldaki kötü çocuk ünüyle Holder... Tarifi zor, okuması zevkli bir aşk onlarınki. Sky her şeye karşı hissiz bir karakter. Bunun sebebini kitabı okudukça anlıyorsunuz ve Holder ise onun için bir istisna oluyor. Çünkü onun öpücüğü Sky'ın ta kalbine kadar ulaşıyor. Kitap boyunca Holder'ın dengesizlikleri, Sky'ın bu kadar duygusuz olması kafanızı karıştırıyor. Sadece okuyun...okumaya devam edin. Anlayacaksınız. Hak verecek ve Sky'ın ne kadar güçlü bir kız olduğunu görüp şaşıracak,ona içten içe bir hayranlık duyacaksınız.

Beni etkileyen birkaç karakteri anlatacak olursam:

Holder: Harika bir insan kalıbı ona tam oturuyor. Neden mi? O kadar ince düşünceli ve sahiplenici ki. Onun yanında olsanız zarar görme şansınız olmaz gibi bir şey. Tabii mavi gözleri de onu sevmeme büyük katkı sağlıyor. Dediğim gibi eğer erkek arkadaşım olacaksa böyle olsun dediğim biri olur kendisi.

Sky: Holder'ın biriciği. Sky'da en beğendiğim özellik dik kafalılığı ve çok güçlü bir karakter olması diyebilirim.

Karen: Karen ise başından beri sevdiğim ama bir o kadar da sevemediğim biriydi. Sky'ı çok sevdiğini biliyordum; fakat nasıl olur da evde internet kullanılması, televizyon, telefon gibi teknolojik aletlerin kullanılmasına izin vermez diyordum; ama ilerleyen zamanlarda anlayacaksınız emin olun. Spoiler olacak diye söylemiyorum; ama sonda öğrendiğiniz bilgilerle beraber Karen'ı ayrı seviyorsunuz. -ben tahmin etmiştim-
           
         
Söylemeliyim ki sayfa yüz üçten sonra gözyaşlarınız yavaşça akmaya başlıyor. Daha sonrasında gülmeye başlıyorsunuz ve son elli sayfaya geldiğinizde gözlerinizi kırpsanız ağlayacaksınız. Son paragrafı okuduğunuzda; Colleen, canım seni seviyorum sen harika bir şeysin diyorsunuz. En sonunda kitabı komodine koyuyor anlamsız bir şekilde tavana bakıyorsunuz ve yorganın altına girip uykusuz bir geceye merhaba diyorsunuz...
                                   

       Kapağına gelirsem, bence harika. Sevdim,gayet başarılı bir kapak. 
       Colleen, hayatım eğer bu kadar harika kurguların olduğunu bilsem daha önce okumaz mıydım? Bu yazardan okuduğum ilk kitap bu oldu ve Yeni Bir Umut ile Çarpılma'yı da okuyacağıma emin olabilirsiniz. Dediğim gibi okuyun okutun. D&R'da şuan 10 tl gibi çok uygun bir fıyata satılmakta ve okumazsanız gerçekten pişman olacağınız bir kitap olduğuna dair size güvence veriyorum.





Korktuğumda, gökyüzünü düşünecektim,belki gülümsememe yardımcı olurdu,çünkü ne olursa olsun hep güzel olacağını biliyordum.
  ''Söz veriyorum'' diye fısıldadım.
''Güzel'' dedi. Elini uzatıp serçe parmağını benimkine doladı.
     
  Tekrar güldü, ama bu kez rahatlamış bir şekilde. Kollarını bana dolayıp büyük bir rahatlıkla beni öptü. '' Seni yaşıyorum, Sky'' dedi dudaklarıma doğru. ''Seni doya doya yaşıyorum''


 Yine mi 5 puan demeyin. Gerçekten bu puana değen kitaplar ikisi de...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder